- صفحه اصلی
- IELTS و سایر آزمون ها
- IELTS
IELTS در آموزشگاه زبان پویا
آموزشگاه زبان پویا با کادری مجرب داوطلبان شرکت در آزمون IELTS را در مدت زمان دلخواه جهت کسب نمره مطلوب یاری می کند. بسته به هدف هر یک از داوطلبان از کسب نمره قبولی در امتحان IELTS، این دوره ها به صورت کلاس های ترمیک و همچنین نیمه گروهی و خصوصی در این مرکز قابل اجرا می باشند.
در کلیه دوره های مذکور، زمان های برگزاری کلاس با هماهنگی زمان آزاد داوطلبان امکان پذیر است و داوطلب نگرانی از بابت وقت های آزاد خود نخواهد داشت.
به علاوه سال هاست که این آموزشگاه برگزاری آزمون آزمایشی IELTS در آخرین پنجشنبه هر ماه را در برنامه خود قرار داده و بدین ترتیب علاقمندان می توانند قبل از شرکت در آزمون اصلی نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کرده و در فضایی مشابه آزمون واقعی، میزان آمادگی خود را مورد سنجش قرار دهند.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه برگزاری دوره های IELTS با دفتر آموزشگاه تماس بگیرید.
IELTS چیست؟
IELTS مخفف نظام بینالمللی ارزشیابی زبان انگلیسی (International English Language Testing System) در حال حاضر از معتبرترین آزمونهای زبان انگلیسی است که در سراسر دنیا برگزار میشود. آیلتس در واقع آزمونی بریتانیایی بوده و از این نظر در مقابل تافل (TEOFL)که آزمونی آمریکایی است، قرار میگیرد.
امتحان IELTS در دو نوع آکادمیک Academic و جنرال General Training برگزار میشود. امتحان Academic مخصوص کسانی است که میخواهند در یک دانشگاه انگلیسی زبان ادامه تحصیل دهند در حالی که امتحانGeneral مخصوص کسانی است که میخواهند در یک کشور انگلیسی زبان کار یا به آن کشور ها مهاجرت کنند.
IELTS با همکاری مشترک دانشگاه کمبریج، کنسولگری انگلستان و سازمان IDP استرالیا برگزار میشود. این امتحان چهار توانائی Writing ،Reading ،Listening و Speaking را مورد ارزیابی قرار میدهد. بسیاری از دانشگاه ها در کشورهای مختلفی همچون کانادا، انگلستان، استرالیا، نیوزلند و آمریکا امتحان IELTS را به رسمیت میشناسند. همچنین جهت مهاجرت به کشورهای کانادا، استرالیا و نیوزلند، داشتن مدرک IELTS الزامی است. شرکت کنندگان در امتحان IELTS به طیف وسیعی از سوالات بسیار ساده تا بسیار مشکل پاسخ میدهند. نمره هر بخش از امتحان بین صفر تا ۹ میباشد. نمره کلی امتحان با معدل گیری از نمره چهار بخش امتحان محاسبه میگردد. در کارنامه IELTS، علاوه بر نمره کلی، نمره هر بخش بطور جداگانه ذکر میشود.
هر دانشگاه برای پذیرش متقاضیان حداقل نمرهای را مشخص میکند و اکثر آنها حداقل نمره کلی ۶٫۵ را میخواهند بطوریکه نمره هر بخش هم از ۶ کمتر نباشد(البته این قاعده کلی است و هر دانشگاه شرایط خاص خود را دارد).
در روز امتحان ابتدا به سوالات Listening، سپس به سوالات Reading و بعد به سوالات Writing پاسخ خواهید داد. تاریخ و ساعت برگزاری قسمت Speaking در روز امتحان به شرکت کنندگان اعلام میشود و معمولاً امتحان Speaking از عصر روز امتحان شروع شده و به مدت ۵ روز ادامه مییابد. در IELTS توانایی شنیداری و صحبتکردن داوطلبان امتحان آکادمیک و جنرال به روش کاملاً مشابه سنجیده می شود، در حالیکه هر یک از این دو گروه، سوالات جداگانهای در قسمتهای خواندن و نوشتن دریافت میکنند.
Listening
در این بخش چهل سوال در چهار بخش در دفترچهای در اختيار داوطلب قرار میگيرد. Listening تنها يک بار پخش خواهد شد. البته به داوطلبان اين فرصت داده میشود تا سوالها را پيش از پخش مطالعه کنند و پس از پايان گرفتن هر بخش نيز داوطلبان فرصتی دارند تا جوابهای خود را بازبينی نمايند. پاسخها همگی پس از شنيده شدن بايد در دفترچه سوالات نوشته شود. با پايان گرفتن نوار به شرکتکنندگان ده دقيقه فرصت داده می شود تا پاسخهای خود را از دفترچه سوالات به پاسخنامه منتقل کنند.
Reading
برای پاسخ دادن به چهل سوال اين بخش بهداوطلبان شصت دقيقه فرصت داده میشود. سوالات و متنها در سه بخش، شامل حدود ۲۰۰۰ تا ۲۷۰۰ کلمه، و در يک دفترچه به داوطلب تحويل داده می شود. پس از سپری شدن يک ساعت، اين دفترچه به همراه پاسخنامه از داوطلب گرفته می شود. در اين بخش، برخلاف قسمت اول امتحان به داوطلب فرصتی برای انتقال پاسخها به پاسخنامه داده نمیشود. متون به کار گرفتهشده در دفترچه سوالات از مجلهها، جزوات، کتابها، و روزنامهها انتخاب شدهاند و مخاطب همه آنها خواننده غير متخصص است.

تفاوت اصلی GT Reading و Academic Reading
تفاوت اصلی GT Reading و Academic Reading محتوا و سطح پیچیدگی متون استفاده شده است. در Academic Reading حداقل يکی از اين سه بخش شامل يک نوشته استدلالی ظريف است و يک بخش نيز به محتوای غير نوشتاری و همراه با نمودار يا شکل اختصاص دارد. در صورتی که متن حاوی لغات تخصصی و فنی باشد، واژهنامهای کوتاه نيز همراه متن خواهد آمد. در GT Reading، بخش اول بر مواجه با موقعيت های اجتماعی تمرکز دارد. اين بخش شامل متونی است که به مراودات اجتماعی ابتدايی و روزمره تعلق داشته و نگرشی به سمت جمع آوری، يافتن، و تهيه اطلاعات در آنها وجود دارد. بيشتر توجه در بخش دوم به جزوات آموزشی و احتياجات رفاهی است. اين بخش به متن يا متنهايی اختصاص داده شده که انگليسی پيچيدهتری در آنها بهکار گرفته شده است. متن نسبتاً بلندتری در بخش سوم در انتظار داوطلبان خواهد بود که از طريق آن توانايی خواندن نثرهای بلند در شرکتکنندگان سنجيده میشود. در اين بخش بيشتر خواندن نثرهای پيچيده مد نظر است تا درک مطالب استدلالی.
برای اين بخش از امتحان يک ساعت زمان در نظر گرفته شده است. در طول اين مدت به داوطلبان دو موضوع برای نوشتن داده خواهد شد. پيشنهاد میشود که شرکتکنندگان در امتحان بيست دقيقه اول را به نوشتن سوال اول اختصاص داده و چهل دقيقه باقیمانده را صرف پاسخ به سوال دوم کنند. پاسخ به سوال اول لازم است حداقل در ۱۵۰ کلمه نوشته شود. حداقل تعداد کلمات برای موضوع دوم ۲۵۰ کلمه است. به پاسخهايی که کمتر از اين ميزان کلمه داشته باشند نمره کامل داده نخواهد شد.
تفاوت اصلی GT Writing و Academic Writing
تفاوت اصلی در انتخاب موضوعات هر یک از دو بخش است. در GT Writing در موضوع اول از داوطلب خواسته می شود تا نامهای به مخاطبی فرضی نوشته و در نامهاش مسئلهای را توضيح داده يا مشکلی را شرح دهد. در حالیکه در امتحان Academic Writing در موضوع اول به داوطلب يک جدول يا نمودار داده شده و از او خواسته می شود تا اطلاعات نمايش داده شده در جدول را با جملات خود توضيح دهد. موضوع دوم در قالب يک سوال از داوطلب خواهد خواست تا عقيده موافق يا مخالف خود را نسبت به يک مسئله بيان کند.
مصاحبه داوطلبان بين ۱۱ تا ۱۴ دقيقه به طول می انجامد. در طول اين زمان داوطلب به سوالات مطرح شده از سوی مصاحبهگر پاسخ خواهد داد. اين مصاحبه ضبط میشود. در بخش اول مصاحبه، داوطلب به سوالات عمومی و شخصی در مورد محل زندگی، وضعيت خانوادگی، شغلی و همينطور علائقش پاسخ خواهد داد. اين بخش ۴ تا ۵ دقيقه به طول میانجامد.
در بخش دوم به داوطلب موضوعی که بر روی يک کارت نوشته شده است، داده میشود و از وی خواسته می شود تا به مدت دو دقيقه در مورد آن موضوع صحبت کرده و نظر و عقيده خود را اظهار کند. داوطلب میتواند پيش از شروع صحبت به مدت يک دقيقه در مورد محورهايی که در مورد آنها صحبت خواهد کرد فکر کرده و يادداشت بردارد. پس از خاتمه دو دقيقه داوطلب به يک يا دو سوال پايانی در رابطه با موضوع پاسخ خواهد داد.
در بخش سوم داوطلب به بحثی چهار تا پنجدقيقهای با مصاحبهگر وارد می شود که محور آن به نوعی به موضوع مورد بحث در کارت مربوط است.